Kedves Játszótársunk!
Egy egyedülálló, Jászfényszaruról szóló játékot tartasz a kezedben. Miközben játszol, szórakozva fejleszted a memóriádat, a megfigyelőképességedet, a fiatalok próbára teszik, bővíthetik szókincsüket. Több témában ismereteket szerzel a városról, történelmi múltjáról, jelenéről, eseményekről, személyekről, amikre büszkék lehetünk.
A kártyák témaköreit - személyek, épületek, helytörténet, közösségek-események, alkotások és természeti értékek - külön színnel jelöltük, azért, hogy tematikusan is játszhassatok.
Játékosok száma: 2 vagy több.
Játékidő egyezség szerint: hány kört, vagy hány kártyával, vagy mennyi ideig játszotok.
Játék menete:
- Húzz egy kártyát, és a képes felét a homokóra által biztosított fél perc alatt olvasd el, figyeld meg a képet is, majd a kártyát add át a melletted ülőnek, aki kérdez majd! Egyezség szerint a megfigyelési idő duplázható.
- Amilyen számot dobsz a kockával, azt a kérdést teszi fel neked a kérdező. Minden helyes válasz egy pontot ér, amit papíron vezessetek. Egyezség szerint több kérdést is dobhatsz egy körben, vagy dobás nélkül mind a 6 kérdésre válaszolhatsz. Ezzel a te köröd lezárul.
- Így haladtok a körben tovább.
További játékötleteket a www.febe.hu honlapon találsz a játékdoboz képére kattintva.
Ki lesz a győztes? Szerintünk mindenki!
Jó szórakozást!
Fényes város helytörténeti társasjáték további játékötletei:
CsiMoRa
(Csináld, mondd, rajzold – az Ativity társasjáték mintájára)
Megegyezés szerint játszhatjuk az összes kártyával, vagy csak egy-egy kategória kártyáival.
2 játékos esetén:
Az összekevert pakliból húzott kártya képes felén látható tárgyat, épületet, személyt, eseményt, szervezetet stb. kell elmutogatni / körülírni /lerajzolni 1 perc alatt úgy, hogy azt a másik játékos kitalálja. Ha sikerült, övé a lap. A játék végén a legtöbb kártyát összegyűjtött játékos győz.
2-4 fős csapatokban érdekesebb, de játszhatjuk akár 10 főssel is. 4-5 csapatnál többet nem javaslunk.
A rajzoláshoz készítsünk elő egy nagyobb lapot és filctollat, hogy mindenki jól láthassa.
A körülírásnál vigyázzunk, hogy a feladványban szereplő (a kártyán vastagon szedett) szavak vagy szóelemek egyike sem hangozhat el!
A csapat egy kiválasztott tagja a saját csoportjának mutogat / körülír / rajzol. Körönként javasoljuk ennek változtatását. Ha egy perc alatt nem sikerült a saját csapatnak kitalálni, utána a többi is megfejtheti a feladványt, ezzel elrabolhatja a pontot. Feladványonként javasolt idő maximum 2 perc, de ettől egyezség szerint el lehet térni. A legtöbb kártyát gyűjtött csapat a nyertes.
Színre szín
Kisebbekkel ajánlott játék!
Az összekevert összes lapot egy vonalban a képes oldalával lefelé úgy terítjük ki, hogy csak a legszélső kérdéssorának színcsíkja látható. Ez lesz a joker. Ezután egy lapot a képes felével felfordítunk.
A játékosoknak az adott színű kártyára kell egyet tenni úgy, hogy tetszés szerinti helyről addig húznak a pakliból, míg olyat nem találnak. Ha talált, ráteszi (üti) és megküldi egy másik színnel. A következő játékosnak már a küldött színt kell megtalálnia, ütnie ha nincsen éppen a kezében olyan. A játék addig folyik, amíg van lent lap és valaki ki nem ment, vagyis elfogyott a kezében levő kártya is. A jokert a játék folyamán a soron következő játékos felhasználhatja, ha éppen olyan lapra van szüksége az ütésre.
Ha tudatosítani akarjuk a kisgyermekkel mit ábrázol a kép, akkor minden kártya letevésekor megnevezzük az azon látható épületet, személyt, eseményt, stb. Pl.: Ütöm a Petőfi-szoborral és megküldöm a Városházával.
Fénymemória
A pakliból kiválasztunk minden kategóriából legalább 8-8 kártyát úgy, hogy a kategóriájukban is párban legyenek. Pl. nagy épület-nagy épület, szobor-szobor, dombormű-dombormű, kereszt-kereszt, szökőkút-szökőkút, férfi-férfi, nő-nő, esemény-esemény, szervezet-szervezet, stb. A párosítás szabályát előre tisztázni kell. Ezeket összekeverve a képes felével lefelé egyesével lerakjuk több sorba.
Cél: párokat találni.
A játékos körben két lapot felfordít, megnéz úgy, hogy a másik ne lássa a képes felét, azután visszateszi a helyére a lapot. Megjegyzi, hogy azon a helyen milyen lap van. Jön a következő játékos és így megy körbe. Aki párt talál, hangosan megnevezi azt a két lapot, felveszi és maga elé teszi. Az győz, aki a legtöbb párt találja, mire elfogynak a lapok.
Ha egyedül játszana…
Nézze meg alaposan a kártya képes felét! Fordítsa meg a kártyát, s válaszoljon a kérdésekre!
Az összes kérdés megválaszolása után ellenőrizze le válaszait a képen található információk alapján!
Kihívás! Barangoljon a városban!
A város tárgyi és természeti értékeit, közterületeit keresse fel a kártyák alapján! Legyen szemfüles megfigyelő, s találjon még több információt a kártyán szereplő képről a helyszínen. Vigye el családját, barátját, s fedezzék fel együtt Jászfényszaru kincseit!
Ha mindezt egy szelfivel, s néhány plusz információval meg is osztja közösségi oldalán, minden ismerősét invitálhatja egy kihívásra „Minden héten új Fényes város kincs” címmel.
Várjuk további játékötleteiket a FÉBE e-mail címére:
Jó játékot kívánunk!